Dina varor skickas direkt hem i postlådan. Större beställningar kan du få hämta hos närmaste speditörsombud eller få utkörda som hempaket eller pall.

Leverans

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är säljaren ansvarig. Du som kund skall meddela Åland Online så snart som möjligt om du hittat en skada, vi rekommenderar därför att du tar bort ytteremballage och inspekterar dina varor i anslutning till att du mottager dom.
Meddelande om skada eller bortkommen leverans måste vara Åland Online tillhanda utan dröjsmål, eller inom skälig tid om du varit förhindrad att påtala felet vid leverans.

Ej uthämtade paket

Åland Online och dess samarbetspartners förbehåller sig rätt att debitera dig för paket som inte hämtas ut eller som inte tas emot för samtliga kostnader som uppstår i samband med sådan retur, för närvarande 20 EUR.
Åland Online förbehåller sig rätt att debitera 75 EUR vid större försändelser som t.ex. hempaket/pall (till exempel TV-apparater och träningsmaskiner).
Dessa avgifter debiteras separat via faktura, alternativt kvittas vid kort- och direktbetalning.

Brev och Paket

De flesta mindre varor kan skickas med brev och kommer då levereras till din postlåda. Brev som speditören inte kan leverera till postlåda och paket kommer istället aviseras till dig och du kan hämta upp dessa hos anvisat ombud.
Observera att säljaren inte kan påverka speditörens bedömning om ett brev går att leverera till postlåda eller om du får hämta ut det.

Större försändelser, specialtransporter och skrymmande försändelser

Vänligen observera att våra samarbetspartners kan ha avvikande leveransvillkor och använda olika speditörer, till exempel Posten Åland, budföretag eller annat transportföretag. Du hittar mera information på respektive samarbetspartners egen nätsida.